sommarospeedway

Alla inlägg under juni 2012

Av Nellie och Rebecka - 27 juni 2012 11:49

                                                  
                         Hej!

                                             

                                             Förlåt att jag inte har skrivit på ett tag.




                                                  
                                                  
   /Becka    

Av Nellie och Rebecka - 13 juni 2012 19:15

                                                  
                        Hej!

         Nu blir det lite mer speedway. Den här gången är det om matchen Piraterna Vs Västervik igår.


                                         Vs 


Lagupställningarna var:

Piraterna: 1.Hancock 2.(Knoll)Janowski 3.Holder 4.Pi(Lill Tott)Pawliki 5.Pr(Tott)Pawliki 6.Rosen 7.Sundström

Västervik: 1.Pavlic 2.Jedrzejak 3.Harris 4.Watt 5.Max 6.Aspgren 7.Ljung


Matchen: Västervik tog leddningen i första heatet, som hölls ända till heat 11 då Rosen och Sundström lyckades vända det till 33-33. I heatet efter körde Janowski och Holder in 4 poäng och vi tog ledningen med två poäng, som vi senare kunde vinna med.


Nllies kommentar: En bra match. Vi låg under i början, men tog igen det.


De tre förarna med mest poäng var: Ljung 14+1,Janowski 12 och Pavlic 10.


Matchen slutade 46-44 till Piraterna


/Becka  


Av Nellie och Rebecka - 10 juni 2012 18:17

                                                  
                             Hej!

            Nu blir det änu mera speedway och den här gången handlar det lite kort om GP:et igår kväll.


Matchen: Jag har nog aldrig sett en match med så många vurpor, kanske någon gång, men inte vad jag kan minnas.


På prispallen stog som trea Gregg Hancock, som tvåa Fredrik Lindgren och som etta Jason Crump.



 

Från vänster: Lindgren, Crump och Hancock.


/Becka  



Av Nellie och Rebecka - 9 juni 2012 19:09

                                                  
                           Hej!

             Det andra/tredje inlägget om speedway idag handlar om Sm finalen i Vetlanda i onsdags.


Förarna var: 1.J Davidsson 2.E Andersson 3.Lindgren 4.Sundstöm 5.Jonsson 6.Aspgren 7.Max 8.Karlsson 9.Ljung 10.H Jonasson 11.D Davidsson 12.Lindbäck 13.D Andersson 14.Nermark 15.Kling 16.Zetterström


Piraten:Tyvärr gick det inte så bra för Linus som bara lyckades köra in 3 poäng. Men jag tycker att det var bra kört för att möta de förarna han gjorde.

Så där för lägger jag upp en bild på honom nu.

 


På prispallen stog Tomas H Jonasson som trea, Andereas Jonsson som tvåa och Daniel Nermark som etta.



 

Från väster: Jonsson, Nermark och Jonasson


/Becka  

Av Nellie och Rebecka - 9 juni 2012 17:16

                                                  


                                Hej!

                 Det här in lägget handlar som lovat om matchen Piraterna Vs Elit Vetlanda



                                        VS       



Lag uppstälningarna var:

Piraterna: 1. Janowski(Knoll) 2. Pi (Lill Tott)Pawlicki 3. Hancock 4. Pr (Tott)Pawlicki 5. Holder 6.Rosen 7. Sundström

Elit Vetlanda: 1. Sajfutdinow 2. H Jonasson 3. Hampel 4. Madsen 5. Crump 6. Vaculik 7. Lindqvist


Matchen:

Vetlanda inlädde med en fem etta, sen lädde de med lite hela matchen ända fram till heat 8 och 9 då de drog ifrån änu mera.

Själv har jag inget speciellt att säga och Nellie såg inte matchen över huvudtaget så jag tror det var allt om själva matchen.


De förarna som tog mest poäng var: Martin Vaculik 14, Gregg Hancock 11+1 och Jaroslaw Hampel 10+1.


Matchen slutade 51-39 till Vetlanda.


 



     

En av Piraternas två fem ettor
 

/Becka  

Av Nellie och Rebecka - 9 juni 2012 16:30

                                                 

                                                  
                       Hej!

Visst är Gustav Vasa värdens bästa kung. Det tycker i alla fall jag. För han kröntes den 6:e Juni 1523 och därför har vi har national dag, vilket innebär att vi får ledigt. Och nu råkade jag ha sån tur att det var speedway i Vetlanda två dagar i rad, först Piratena Vs Elit Vetlana på tisdagen och sen på onsdagen var det SM final induviduellt. Och efter som det var national dag på onsdagen så kunde jag se båda matcherna på plats. Jag skriver om båda matcherna i två andra inlägg sen. Nu tänkte jag nämligen skriva om hur jag hade det.


                                                  
                       Dag1

Resan börajan är inte så intresanat bara en massa bil åk. Men vi åkte ialla fall till Eksjö där vi skulle bo över natten, och lämnade gräjerna vi inte skulle ha med till speedwayen. Efter det köpte vi mat och åkte till speedwayen.

När vi kom fram var klockan halv sju, så det var bara att ta platser. Sen började matchen, ingen bra början för oss pirater.

I den längsta sladd pausen (mellan heat 10 och 11) var det ganska kallt så jag fick för mig att dricka kaffe för att bli varm. Ingen bra ide. Fast det var ok med en söt kaka till. Sen fortsate matchen, vi låg forfarande efter. 
Matchen slutade med att vi förloade. Efter åt åkte vitillbacka till stugan.

  

     Regn?

Nej. Vi hade tur och klarade oss båda dagarna.


                                                  
                           Dag2


Jag vaknade ungäfar så dags jag brukar på helgerna, lite tidigare kanske. Sen klädde jag på mig och åt frukost. Sen var klockan typ tio nånting. Så vi städade ut i stugan. Sen gick vi ett varv runt campingen och kollade när mini golfen öppnade. Det var några timmar kvar så vi åkte till Vetlanda och gick ett varv där. Klockan hann bli typ tolv så vi köpte mat innan vi åkte tillbaks till Eksjö och spelade mini golf. Efter det köpte vi salad till kvällen. Sen åkte vi till speedwayen. Det var ganska kallt då med.


Bästa sättet att frysa mer:

 

Köp glass.

Sen började matchen. Det gick tyvärr inte så bra för Linus. Fast jag tyckte han körde bra för att möta de han gjorde.Och jag drack inget kaffe den här gången. Vinnare blev ialla fall Daniel Nermark. Efter åt var det bara att åka hem igen.


/Becka  


Av Nellie och Rebecka - 8 juni 2012 19:59

                                                  
                     Hej!

            Tyvärr blir speedway inäggen lite sena men de kommer troligt vis imorgon.

Här kommer en speedway bild så länge



/Becka   


Av Nellie och Rebecka - 8 juni 2012 06:45

Godmorgon på er nu är det fredag och många har skolavslutning men inte vi.Vi har nästa vecka fast vi klarar oss nog.Det är en vanlig fredag vi ska ha musik bild,nutidskryss och lite mera.Jag följde med Rebecka på dansen hon var jätte duktig :) alla dansade så coolt 





Kram Nellie   

Presentation


SommaroSpeedway

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer inlägg som inte handlar om speedway?
 Ja
 Nej
 Det spelar ingen roll
 Några stycken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

döskalle

Pink Skull Crossbones

Ovido - Quiz & Flashcards